بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

جان بی جمال جانان، میل جهان ندارد.

1- حتما در خبرها خونده اید که متاسفانه در تبریز، با غذای نذری آلوده به ... ، خانواده ای عزادار شده اند و خانم جوانی که در این جریان، جان خودش رو از دست داده، همسرِ پزشکی خوش خط بوده که نسخه های زیباش و توصیه اش به شنیدن صدای استاد شجریان، برای کاربران مجازی مورد توجه بوده. اگر خبر اشتباه می بود که چه خوب میشد! ... روحشون شاد.

.

هفته پیش، نزدیک نیمه شب به دلیل عدم دسترسی به متخصصم، مجبور شدم یه سر برم بیمارستانی که قبلا بستری بودم (که خصوصی هم هست). خدا رو شکر مشکل خاصی نبود ولی خب باید یه سری کارها انجام میشد. من رو فرستادند به یه بیمارستان دولتی. اصلا قابل توصیف نیست. کثیف و شلوغ. اون دستور متخصص بیمارستان خصوصی که توی دفترچه ام نوشته شده بود رو هیچکس (چند نفر تلاش کردند) نتونست بخونه!!! به خاطر بدخطی. گفتند برو اورژانس همون بیمارستان دولتی تا دوباره نوشته بشه، چون بیمه ایراد میگیره بعدا. توی اورژانس صد نفر آدم جلوی یه در صف بسته بودند. من فقط گفتم از اینجا بریم!!! ... رفتیم یه مرکز شبانه روزی تر و تمیز و خدا رو شکر مسئولش قدرت خوندن اون دستخط رو داشت.

.

این قضیه مال چند شب قبل از تاسوعا و عاشورا بود. یه مشکل ما برای رسیدن به بیمارستان خصوصی و دولتی، عبور از کوچه پس کوچه های قدیمی شهر بود که توش چند تا هیات عزاداری برنامه داشتند و خب برنامه هم دادن شام بود. اون وقت شب! ... و میتونید تصور کنید که کلی ماشین و آدم، راه رو بند آورده بودند واسه همین مساله. حتی ما آدرس بیمارستان دولتی رو از هر کسی می پرسیدیم، می گفت راه بیمارستان بسته است به خاطر هیات. برید از کوچه های پشتی و راهنمایی بگیرید! ما هم توی کوچه ها که تو در تو و قدیمی و بی سر و ته بودند، گم شدیم.

.

* خداییش امام حسین، شما راضی هستی از این روش عزاداری؟!

.

2- یه کم چیزمیزای خوب بنویسم. مامان و بابا و بقیه خانواده، درگیر آماده سازی شرایط برای حضور نوه خانواده از عرش به فرش هستند! هر کسی اگه هنری، کاری ازش بر میاد برای نی نی میکنه. منم به شخصه براش کلی نقاشی کوچولو کشیده ام که باید برای نصب و تزئینش هم یه فکری بکنم:

.

.

.

از روی نقاشیها مشخصه جنسیتش چیه؟! ... نیم وجبی!

.

این یکی رو هم برای دخترِ دو ساله ی خاله فرشته کشیدم که قبلا بهش دادم ولی عکسش رو اینجا میذارم اگه کسی خواست ازشون ایده بگیره:

.

.

** خدایا پای این فرشته های آسمونی رو به همه خونه ها باز کن. آمین.

*** عنوان پست از حافظ بود. خیلی وقته که برای پیدا کردن عنوان پستها دچار مشکلم!

نظرات 9 + ارسال نظر
loving_69 یکشنبه 25 مهر 1395 ساعت 16:20 http://dokhii.bep.co.id

وب متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم خیلی خیلی خیلی خوشحال میشم به وب منم سر بزنین ممنون
8158

خانومه خونه دوشنبه 26 مهر 1395 ساعت 00:58 http://ladyhome1.persianblog.ir/

مبارکه .ولی من حدس نزدم جنسیت نیم وجبی رو

ممنون.
قند عسله دیگهههههه.
پسر نیم وجبی!

ماری سه‌شنبه 27 مهر 1395 ساعت 09:52 http://Maria69.blogfa.com

سلام عزیزم
واقعا متاسفانه ما اسلام رو گم کردیم!
عزیزم به وبلاگ منم سر بزن مطمعنم میتونیم دوستای خوبی برای هم باشیم

نیره پنج‌شنبه 29 مهر 1395 ساعت 21:07

نقاشی ها خیلی قشنگ بودن. قدم نورسیده هم پیشاپیش مبارک.
متاسفانه این مشکلات وجود داره و کسی هم بخواد نقد کنه به بی دینی متهم میشه.

مرسی نیره جان

من هر سال می خوام یه چیزایی بنویسم، ولش میکنم!!!

داش آکل شنبه 1 آبان 1395 ساعت 17:23 http://yekpanjereh.blogsky.com

سلام، چه کار قشنگی کردین واسه نیم وجبی. نقاشی هاتون هم خیلی جالب و قشنگه.

دیگه ذوق زدگی ه!!!

گلابتون بانو یکشنبه 2 آبان 1395 ساعت 01:23 http://golabatoonbanoo.blogsky.com/

چه نقاشی های قشنگی! خوشا به حال نی نی!

منم با این که خیلی اعتقاد به مراسم های محرم دارم اما این عزاداری های خیابونی رو اصلا نمی پسندم! سرو صدا و شلوغی, بندآوردن راه و ایجاد کلی مزاحمت و در کنارش هم اون همه خانومی که با پوشش ناجور دنبال دسته هایی که پر از مردای جوونه راه میافتن و مسایلی که در ادامه اش میاد و حرمت شکنی ها...
کاش یه کم تفکر و بصیرت بین عزاداران رواج پیدا کنه به حق صاحب این ماه.

مرسی گلی خانم.

دقیقا!
بیشترین چیزی که الان برای عزاداری لازم داریم، تفکر و بصیرت ه!

nin یکشنبه 2 آبان 1395 ساعت 12:09

عزیزم نی نی جدید مبارک ...
انشاالله نی نی قشنگ خودت
اقای قرایتی نظر قشنگی می داد میگفت به جای اینکه علمی از آهن را بلند کنیم حدیثی از امام حسین را بالا ببریم

نفس دوشنبه 3 آبان 1395 ساعت 00:38 http://takenote.persianblog.ir/

قدمش مبارک باشه... نقاشی ها واقعا قشنگ ان

ممنونم.

نازلی دوشنبه 3 آبان 1395 ساعت 09:37 http://www.n-nikan.blogsky.com

چه نقاشی های زیبایی
آفرین
من یک ایده دارم
میتونین روی ست لباس سفید نوزادی این طرحها رو براش بکشید . با رنگ مخصوص پارچه . من اینکارو برای یکی دو نفر کردم خیلی زیبا شد
اون نقاشی های مربعی رو هم بجای مقوای ابرنگ یا اشتنباخ میتونید روی بومهای کتان مربعی کوچیک اجرا کنید تا مجموعه اش رو دیوارکوب کنه

ممنون
و ایده ها هم خیلی جالب توجه بود.
فعلا رنگ مخصوص پارچه ندارم ولی اگه امتحان کردم، نتیجه اش رو میذارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد