بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

تابستان من _2

1- چند وقت پیش، دیدم توی خونه و به خصوص آشپزخونه، یه حشراتی شبیه پروانه های ریز به رنگ تیره، داره زیاد میشه. حساس بدی نداشتم و گاهی با دستمال کاغذی می گرفتمشون و از شرشون خلاص می شدم. ولی خب بازم می دیدم. به ویژه وقتی خونه نبودم و برمی گشتم منزل، تعدادشون بیشتر می شد. دلیلش هم گرمای زیاد از حد خونه است. به محض ورود باید کولر با آخرین توان، ده دقیقه کار کنه تا هوا خنک شه. .. بعدش یه روز یه کرم سفید روی تخت آشپزخونه کنار گاز و سینک دیدم. دقیقا هم شبیه کرمهای توی میوه بود. با خودم گفتم شاید موقع شستن میوه ها اومده. دو روز بعدش دوباره یه کرم همون شکلی روی کاشی بالای گاز دیدم. دیگه گفتم یه خبراییه!!!

.

هر چی کابینت و کشو بود رو باز کردم ولی چیز غیر معمولی پیدا نکردم. تا اینکه گردوهای شکسته شده داخل یخچال که موقع صبحانه می خورم، تموم شد و رفتم سراغ نایلون گردوهای شکسته نشده که توی یکی از یکشوها گذاشته بودم. می خواستم سه تا دونه بشکنم و بخورم. همونجا بود که دیدم کلی از این پروانه ها یا کرمها به دیواره داخلی نایلون چسبیده اند (داخل اون تارهای مربوطه بودند که بزرگ شن و به پروانه تبدیل شن). حالا همه من رو دعوا کردند که خونه تو زیادی گرمه و باید گردوهای نشکسته رو هم میذاشتی توی یخچال.

.

2- کامکوات باز دوباره شکوفه داده!!! یعنی من نگران این درختچه های شمالی ام. کلا زمان و مکان و فصل، دستشون نیست. توی یه فضای دیگه اند و برای خودشون گل و میوه می دهند:

.

.

3- سگ همسایه دیگه ساعتهای متمادی پارس نمیکنه. البته ظاهرا تعدادشون زیادتر شده. حداقل من صدای دو تا سگ غول رو شناسایی کرده ام. گاهی یه نیم ساعت پارس می کنند و صداشون قطع میشه. شنیده ام سگها رو باید طی روز کمی باز نگه داشت و پیاده روی برد. نمی دونم صاحبش اینکار رو میکنه یا نه. بیچاره حیوون. از وقتی سر و صداش کم شده، نگران خود حیوونه هستم که عمرش کوتاه نشه.

.

4- یه هشت پا دیدم. این شکلی:

.

.

گفتم وااااای چه گوگولیه. ببافمش. نمی دونم چرا دقیقا رفتم سراغ کاموایی که رنگش به رنگ هشت پای واقعی، نزدیکه. نتیجه اش این شد که ترسناک شه. دو مدل چشم گذاشتم ولی خب همه به چشمهای عکس اولی، رای مثبت دادند:

.

.

.

هنرهای عروس گل شماره 2 رو هم بذارم. برای کسایی که وقت و حوصله دارند، خیلی برای هدیه دادن مناسبند. اینقدر هم مدل و الگو توی فضای مجازی هست که نگو. البته خارجی! نه ایرانی. :

.

.

.

5- این بچه روی پشت بام دوچرخه سواری میکنه:

.

.

نظرات 5 + ارسال نظر
گلابتون بانو چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 12:58 http://golabatoonbanoo.blogsky.com/

چه عروسکای خوشگلی! آفرین هنرمند!
والا مشکل پروانه رو منم داشتم پند بار کابینتامو پاکسازی کردم تا شرشون کم شد. حالا چند روزه کرم دراومده تو آشپزخونه که نمیدونم از کجاس.

واااااای کرم اصلا خیلی موجود اعصاب خرد کنی ه!
امیدوارم زودتر منبعش پیدا شه.

زینب چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 16:49

دقیقا مشکل این پروانه ها رو منم دارم . یه بسته بلغور فله ای خریدم و یه عالمه خزنده و پرنده باخودش آورده تو کابینتهامون

خانومه خونه پنج‌شنبه 25 شهریور 1395 ساعت 21:13 http://ladyhome1.persianblog.ir/

خیلی هنرمندی ها من جات باشم فروشیش هم می کنم .کارت خوبه .داشتم حساب می کردم اگه برفرض فندق بخاد رو پشت بوم خونه ما دوچرخه سواری کنه چی میشه ؟!!!

مرسی عزیزم. من و عروس گل شماره 2 توی فکرشیم! ولی خب فعلا که من درگیریم زیاد شده و یه وقفه افتاد!!! اما حتما انجامش میدیم.

از اونجایی که ساختمون کناریشون، 5-6 طبقه است، سایه هم می افته روی پشت بوم و خلاصه این پسره، حسابی پیست شخصی دوچرخه سواری داره!!!

داش آکل جمعه 2 مهر 1395 ساعت 23:10 http://yekpanjereh.blogsky.com

دنیای باقالی به چن من رو میبینی؟
آدم نمیدونه از دستِ عاملِ رو اعصابش عصبانی باشه یا دلش واسش بسوزه! ای بسوزه پدر دل.


ولی واقعا هم اون سگا طفلکیا گناه دارن. و امان از دست همسایه بی ملاحظه.

نه ندیدم.

تا وقتی می خواستیم صداشون قطع شه، هر کاری می کردیم. حالا هم عذاب وجدان گریبانگیرمون شده!

مجتبی سه‌شنبه 23 آذر 1395 ساعت 19:04 http://m-z2016.blogsky.com/

نیفته از اوون بالا

ظاهرا که نرده کشیده اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد