بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

میگو

چند وقت پیش توی رفت و آمدهای علی برای ماموریت به جنوب کشور، تصمیم گرفتیم میگو از اون طرفها بخریم. ... دو کیلو سفارش دادیم و از طریق یکی از همکارهای شرکت به دستمون رسید. تمیز و آماده طبخ. من دو مدل طبخش رو توی خونه امتحان کردم و هر دوش عالی بود:

.

1- میگویی که یخش باز شده و آماده طبخ ه رو برای چند دقیقه کوتاه، توی آب جوش می ریزیم. سریع رنگ عوض می کنه. بعدش آبکش می کنیم و می ریزیم توی ظرفی که حاوی ماء الشعیر معمولی ه. چند دقیقه می ذاریم بمونه. آرد و تخم مرغ همزده و پودر سوخاری رو هم آماده می کنیم. ... میگوها رو دونه دونه اول داخل آرد و بعد توی تخم مرغ می اندازیم و بعدش توی پودر سوخاری می غلطونیم. و در آخر در روغن سرخ می کنیم.

.

* من پودرهای سوخاری مختلفی رو امتحان کرده ام. اما شدیدا یکیش رو دوست دارم که متاسفانه ریختمش توی یه ظرف دیگه و بسته بندیش رو ندارم. ولی فکر میکنم این تصویر سمت راستی باشه:

.

.

** آرد بنیه هم بد نیست. من حاضریش رو داشتم (فکر کنم بسته بندیش، همون عکس سمت چپی بالا باشه). ولی دستور درست کردنش در اینترنت هست. آرد بنیه رو باید در آب سرد ریخت. مثل ماست میشه. و فقط باید میگو رو توش زد و داخل روغن سرخ کرد. نیازی به تخم مرغ و ... نیست.

.

*** فقط یه مشکلی که موقع سرخ کردن داشتم، کوچولو بودن میگوها بود. که خب من به فکر سیخ افتادم که توی شماره بعدی انجامش دادم.

.

2- میگویی که یخش باز شده رو توی کمی آبلیمو و نمک و فلفل و زعفرون می ریزیم و می ذاریم 4-5 ساعت حسابی طعم دار بشه. بعدش توی آرد و بعد تخم مرغ و بعدش پودر سوخاری می زنیم و به سیخ چوبی می کشیم. و خیلی راحت، سیخ رو توی ماهیتابه می ذاریم. اینم یه شام سبک و ساده که برای برادرها و عروسهای گل درست کردم به این روش. جالب بود که فکر می کردند ماهی ه به سیخ:

.

.

.

* آشپزی و تزئین غذای من رو با خودتون مقایسه نکنیدهاااا. خودم می دونم زیاد تلاش نمی کنم.

نظرات 6 + ارسال نظر
گلابتون بانو چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 16:08 http://golabatoonbanoo.blogsky.com/

آفرین خانم کدبانو. خیلی هم خوبه تزییناتت. در مقایسه با من که بهتره. منم معمولا تلاش خاصی نمی کنم در این زمینه!

من فلسفه ام اینه: آخرش که باید خورده بشه!!! و نیز بهتره آقایون کمتر دچار تحریک اشتها بشن!!!

خیلی هم به خودم و عدم تلاشم افتخار میکنم.

خانومه خونه پنج‌شنبه 25 شهریور 1395 ساعت 21:12 http://ladyhome1.persianblog.ir/

وای چقدر هم عالی .اتفاقا چند وقته این پودرا رو تو هایپری که میرم خرید می بینم وبدجوری هوس کردم بخرموشن وهی دل دل می کنم .این دفعه می خرم ...خخخ

حتما امتحان کن. خیلی از نظر ظاهری هم خوش آب و رنگتر و زیباتر در میاد!

بندباز دوشنبه 29 شهریور 1395 ساعت 11:50 http://dbandbaz.blogfa.com/

به نظر خیلی خوشمزه میان! ساعت چنده مگه؟ هنوز که وقت ناهار نیست پس من چرا اینقدر گشنه م شد یهویی!!

خوشمزه که بووود. جای دوستان خالی.
به درد من دچار شدی حتما. .. چون عکس غذا، صبح و نهار و شام نمیشناسه که!!!!

داش آکل جمعه 2 مهر 1395 ساعت 23:04 http://yekpanjereh.blogsky.com

من میمیرم برای میگو!

دستتون درد نکنه بابت دستور پخت.

ماری سه‌شنبه 27 مهر 1395 ساعت 10:18 http://Maria69.blogfa.com

وااای چه کد بانویی هستید شما
دلم خواست!

همین یک هنر بود!!!

مجتبی سه‌شنبه 23 آذر 1395 ساعت 19:04 http://m-z2016.blogsky.com/

نوش جان / من خودم جنوبم میگو تیر ماه میاد بازار امسال گران شده بود / من فقط یک جوری بلدم /نوش جان عالی سفره ارایی

بسیار متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد