بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

آغاز خوش اردیبهشت

1- بچه که بودم، یه بار لب دریا یه خانومی از کنارمون رد شد. که لباس خیلی زیبایی تنش بود. و یه کلاه حصیری سفید رنگ، سرش بود که لبه های پهنی داشت و یه ربان صورتی دورش بسته شده بود و پاپیون قشنگی داشت. دو تا دمباله های ربان هم دست نسیم، این ور و اون ور می رفت. یه عینک دودی به چشم داشت. قیافه اش یادم نیست. فقط می دونم در عالم کودکی، عاشق چهره و آرایش و عینک دودی و خانومیش و صد البته کلاه و ربانِ در دست بادش شدم. با خودم گفتم هر وقت بزرگ شدم، خانوم شدم، اندازه اون خانومه بودم، حتما عینک دودی و همچین کلاهی با ربانش رو می خرم.. ..... پارسال توی سفری بودم و یه کلاه سفید ساده دیدم. با یادآوری آرزوی کودکیم، سریع خریدمش. خیلی هم عکسهای قشنگ باهاش دارم. گاهی هم یه ربان ساده (به تناسب رنگ مانتو و شالم) دورش می بندم و استفاده میکنم.

.

هوا عالیست و جون میده برای بیرون رفتن. برای بساط جوجه کباب توی جاده چالوس و دور منقل نشستن و سیب زمینیِ زیر زغال، خوردن. موقع استفاده این کلاه هم الان ه. هر چی ربان داشتم، آورده ام. دارم با کامواهای دور و برم، چند تا گل می بافم تا با ربانهای هماهنگش، به کلاه نصب کنم. ربانها رو از دور کیکهای قدیمی، یا دسته گلهایی که دریافت کرده ام، جمع کردم:

.

.

نتیجه اش رو به زودی نشونتون میدم.

.

2- یه جغد بنفففففففش بافتم. خیلی فسقلی ه. یه ذره رژگونه صورتی هم بهش زدم که مثلا لپاش گل انداخته. اصلا بهش میاد توی غارهای مخوف و تاریک زندگی کنه؟! طراحش اسمش رو گذاشته Mr. Murasaki

البته من از روز اول، مستر مو ری زا کی صداش کرده ام:

.

.

.

این لینک آموزش این جغد ه. خوش به حالشون، چه کامواها و وسایل جانبی باحالی دارن برای لذت بردن از کارشون این اهالی بلاد کفر. ... چند تا جغد متفاوت و چند تا هم کوچول موچولو تر از این بافته ام که مونده سرِ هم کنم. (واااااای بافتنشون کاری نداره ها. این وصل کردنشون به همدیگه از حوصله من خارج ه! اصلا هر کاری می کنم به دوخت و دوز و خیاطی تمایل پیدا کنم در همین حد تازه، نمیشه که نمیشه).

.

3- برای هدیه تولدم، پیشنهاد شده: "هرررررررررررچی!!!! دلت بخواد، برات می خرم".

منم از خوشحالی ذوق مرگ شدم. بعد پیشنهاد شد: "عجله نکن. بشین در آرامش و خلوت، ببین چی دوست داری؟"

الان دو هفته است من دارم فکر می کنم در آرامش و خلوت!!! ولی کلا هیچی به ذهنم نمیرسه. ... به این نتیجه رسیدم کادو رو باید دیگران تصمیم بگیرند و برات بخرند. همینش اصلا جذاب ه. بعدش اضافه شد: "اگه خودت گفتی که گفتی. اگه چیزی درخواست نکنی، خودم برات یه چیزی می خرم که می دونم دعوام می کنی که چرا خریدمش". .... وقتی این رو میگه،  4 تا حالت بیشتر نمی تونه باشه:

.

- یا خیلی گرونه. ... که خب لزومی نداره اصلا.

- یا من دارم نمونه اش رو. و می خواد بهترش رو بگیره. که خب اونم لازم ندارم وقتی نمونه اش داره کار میکنه.

- یا طلاست. که خب من طرفدار خرید طلا با نظر دیگران نیستم. و حتما اونم یه هزینه بالایی داره براش.

- یا یه چیز واجب توی زندگی من نیست. که خب برای چی اصلا خریداری بشه؟!

.

هر چی هم التماس کردم بگو تا بعدا دعوات نکنم، زیر بار نرفت.

فعلا هنوز پیشنهاد اول روی میز ه: خودم بگم چی می خوام!

نظرات 3 + ارسال نظر
گلابتون بانو پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1395 ساعت 01:33 http://golabatoonbanoo.blogsky.com

چه خوشگله ابن جغده. منم مدتهاس دلم میخواد یه جغد ببافم‌اما حسش نیومده هنوز!!!
برای کادوی تولد من به شخصه طلا رو‌ترجیح میدم. هر چند چندین ساله که کسی از من نپرسیده برای تولدت چی میخوای و کادوی دلچسبی هم دریافت نکردم!

اصلا توی دست گرفتنش یه حالی داره وصف ناشدنی!!!
حتما دخترت عاشقش میشه.

آرزو بر جوانان عیب نیست عزیزم!!!

یاس پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1395 ساعت 11:10

سلام :)
عزیزم چه جغد گوگولی و نازی
خیلی باحاله.
چند وقت پیش مامانم هی داشت از من می پرسید که برای تولدت خواهرت چی بگیریم؟ ما هم هرچی فکر می کردیم می گفتیم خوب اینو که داره. اون که به درد نمی خوره و خلاصه به نتیجه نمی رسیدیم.
یه دفه رو کردم به مامانم گفتم مامان جان یه وقت برای تولد کادو تولد من گیر نکنی ها. من برات پیشنهاد دارم از 20000 تومن تا 20 میلیون تومن. می خوای که الان گزینه هامو بگم؟ و بعد شروع کردم یکی یکی همشونو گفتن :)
نشون به اون نشون که الان دو ماه زودتر کادو تولدم رو که گرفتم بماند کلی از اون پیشنهادات زیر 1 تومنم هم برآورده شده. تازه مامانم کلی هم دلش برام سوخت که مادرجان تو چقدر چیزی دلت می خواسته و نداری. خوب برووو بخررررررررر. منم که اسکروووووووووچ

تولدت هم مبارک باشه پیشاپیش.
خوشحالم که خوبی
همیشه می خونمت سارا جان. فقط زیاد نمی نویسم برات :)

سلاااام. مرسی که هستی و می خونی. همین برام کافیه.

واقعا چقدر کم و کسری های تولدی داشتی!!! خوش به حالت. کلا تولد خواهرت به نفعت شده!

منم اسکروچم همچنین!

مرسیییی.

نیره جمعه 3 اردیبهشت 1395 ساعت 12:22

جغد تو فرهنگ غرب نماد خرد ورزی ه. برای همین اغلب توی کارتن ها جغدها عینک دارن. اون دید منفی که جغد شومه و توی خرابه هاست از فرهنگ عربی وارد ایران شده.
راستی تولدت مبارک.
کلاهت هم خیلی خوشگله.

ممنون از اطلاعاتی که نوشتی.
یه مدتیه که توی ایران هم مجسمه های جغد و عروسک و ... زیاد شده.
آدم نمادهای خوب رو الگو برداری کنه، یه چیزی اقلا گیرش میاد. منم خیلی شنیده ام از شومی جغد.
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد