بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

لب خانه من نِشین و گذر آب ببین ...

.

هر وقت مهمون میاد، براشون توضیح میدم که در صورت استفاده از سرویس بهداشتی خونه، لطف کنند و حدود یک دقیقه شیر آب سرد رو باز بگذارد و به هیچ عنوان پوستشون با آب تماس نداشته باشه. چون اول آب در حد جوش میاد، یک دقیقه بعد، کم کم خنک میشه. معمولا به سردی سرد هم نمیرسه! ... حالا فکر کن من یادم بره و مهمون قبل شنیدن توضیحات بره دستشویی. .... آشفته میاد بیرون.

.

میخوام کاهو بشورم، ظرف رو میذارم توی سینک. آب سرد رو باز میکنم و ظرف پر آب داغ میشه. از یخساز، کلی یخ در میارم و میریزم توی ظرف تا آب، خنک شه.

.

میخوام یه مشت آب بزنم به صورتم، باید بشینم منتظر تا آب خنک شه. گاهی بازم گرماش برای صورت زیادیه ولی چاره ای نیست.

.

* کلی آب در اینجا هدر میره. .... مردمان ساکن ساختمان حاضر نیستند درجه رو کم کنند. یکی دو تا مخالف در برابر چند تا موافق، کاری از پیش نمی برند. من نگران اینهمه آب و لوله های آب بیچاره ساختمونم.

.
** ماه پیش، پمپ خراب شده بود و منم طبقات بالا هستم، آب به زور میومد. حالا فکر کن اون یه دقیقه صبر برای خنک شدن آب، تبدیل به چند دقیقه شده بود. ... گفتند پمپ رو درست کردیم. ... تغییری در فشار آب پیدا نشد. آخرش مدیر ساختمون رو آوردم و شیر آب رو باز کردم و گفتم شما با این فشار آب، می تونید ظرف بشورید یا برید حمام؟! ... جلوی چشمش آب از کم فشاری، قطع شد. .... رفتند فشار پمپ رو بالا بردند. خوبه اقلا این حرف رو گوش کردند.

.
*** حالا شما بیا از صرفه جویی و از بحران آب بگو. ...

نظرات 3 + ارسال نظر
نیره سه‌شنبه 1 دی 1394 ساعت 13:52

متاسفانه این بساط اثر جاها هست
خوشبختانه خونه ما پکیج هست و اختیار دما دست خودمونه. موقع خرید خونه حتما به این نکات دقت کن.
دستگاه شمارنده آب هم داره که مقدار مصرف رو لیتری نشون میده. این طوری هرکی به اندازه مصرفش پول آب میده.

نیره سه‌شنبه 1 دی 1394 ساعت 13:56

برای جلوگیری از اتلاف آب چند تا دبه نگه دار و آب رو توشون بریز تا خنک بشه و بعد مصرف کن. برای شستن میوه و سبزی و بعضی کارها میشه این کارو کرد.

نیره دوشنبه 21 دی 1394 ساعت 12:30

و آفتابه برای دستشویی! نوع مسی ش خیلی هم شیکه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد