بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

تابستان من

1- سگ همسایه یادتونه؟ همچنان به پارس کردنهای شبانه و روزانه اش ادامه میده. چهارشنبه ساعتهای یازده شب بود که به خاطر پارسهای مدااااااومش، خواب نداشتم. از ساعت 5 عصر تا اون موقع یه بند داشت هاپ هاپ های بلند و ترسناک می کرد. یه سر و صدایی توی راهروهای آپارتمان شنیدم و فهمیدم یکی از واحدها اومده دم در خونه مدیر ساختمون و داد و بیداد میکنه که ما چه گناهی کردیم که اومدیم اینجا زندگی کنیم، زنم مریضه، میگه اگه شماها نمی تونید، خودم برم رسیدگی کنم. هر چی مدیر ساختمون سعی کرد آرومش کنه، نشد. فرداش فهمیدیم دو تایی رفته اند دم خونه ی ویلایی. اول با زبون خوش. بعدش اون آقاهه که عصبانی بوده، با صاحبِ خونه ویلایی جر و بحثش شده و خلااااصه، آقاهه گفته چاردیواری، اختیاری!

.

نتیجه نهایی: استشهادنامه نوشته شد و ما هم امضا فرمودیم. ببینیم بعد از دو ماه، کلانتری و پلیس و ... آیا وارد ماجرا خواهند شد؟ اگر بله، اقدام مقتضی چند ماهِ دیگر خواهد بود؟! فعلا من شبگرد خونه ام. ......

.

2- کامکواتی که عید خریدم یادتونه؟ :

.

.
میوه هاش رو همون موقع چیدم و خوردم. البته بعد از کلی استخاره که آیا بخورم آیا نخورم؟ (آخه خوشگلیش به میوه های نارنجیش بود). الان یه عالم شاخ و برگ جدید پیدا کرده و درختی شده واسه خودش. چند هفته پیش، شکوفه داد:

.

.
اینقدر ذوق زده بودم که هر روز می رفتم کلی نگاش می کردم. بعدش شکوفه ها تبدیل به میوه های کوچولوی سبز شد. و منم به انتظار نارنجی شدنشون نشستم. که دوباره شکوفه داد!!!!! ترسیدم گیاه بیچاره، قاطی کرده باشه. آخه شکوفه ی دوباره، در حالی که داره میوه اش بزرگ میشه، چه معنی میتونه داشته باشه؟

.

میوه های سبز کوچولوش در کنار شکوفه های سفیدش که داره باز میشه:

.

.

.
عکسش رو واسه عمه ام که کامکوات داره فرستادم. گفت عادی ه!!! حالا میوه هاش که نارنجی شد، یه عکس می ذارم.

نظرات 8 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 1 شهریور 1395 ساعت 18:13 http://seventhsky.blogsky.com/

سلام
این ( کامکوات!) چه مزه ایه؟
تو گلدون میشه نگهداری کرد؟
تا چند متر رشد می کنند؟

سلام
ترش و شیرین ه. تقریبا همون مزه پرتقال. پوستش خیلی نازکه. برای همین بعضیا با پوست میخورن. چون میوه کوچولویی ه و ارزش پوست کندن نداره. طولش دو سانت بیشتر نیست.

من توی گلدون بزرگ نگهداریش میکنم. ارتفاعش یک متر ه. بلند تر که بشه، بهتره سرهاش زده بشه تا انرژیش به شکوفه دادن بره.

آنا دوشنبه 1 شهریور 1395 ساعت 19:40 http://aamiin.blogsky.com

چقدر ملوس است. شکوفه های ظریف و میوه های خشن.

طاقتش که توی گرمای اینجا زیاد بوده.
خیلی مهربون بوده با ما.

بندباز دوشنبه 1 شهریور 1395 ساعت 20:00 http://dbandbaz.blogfa.com/

ما هم توی حیاطمون کامکواتی داریم... خیلی ماهن! خیلی خوبن... هم سبزی برگهاشون، هم عطر شکوفه هاشون هم نارنجی خوشگل میوه هاشون...کلا کارشون درسته.

کارشون اساسی درسته.
دیگه من به هر کی میرسم میگم کامکوات بخر.
بر عکس گلدون بنجامینم، که خیلی زود قهر میکنه، این یکی انعطافش بالاست.

بندباز سه‌شنبه 2 شهریور 1395 ساعت 15:02 http://dbandbaz.blogfa.com/

آره بابا بنجامین خیلی ناز و اطوار داره!... امان از وقتی که کمی به تریج قباش بربخوره!... اوخ اوخ کلا نابود می شه... اما کاموات با آدم رفیقه.

مثل دوستهای مختلف.

داش آکل دوشنبه 8 شهریور 1395 ساعت 13:46 http://yekpanjereh.blogsky.com

چقده قشنگه. باید یکی برای باغچه بخرم. دلم برای باغچه میسوزه که تاحالا از اینا نداشته...



امیدوارم باغچه؛ خوشگل تر بشه.

گلابتون بانو یکشنبه 21 شهریور 1395 ساعت 02:38 http://golabatoonbanoo.blogsky.com/

چه گلدون خوشگلی! خدا برات حفظش کنه!
این همسایه سگیه خیلی رو اعصابه! بعضیا اصلا هیچ جوره حق الناسو نمی فهمن.

مرسی تجربه اش کن!

همسایه، تازه این کارِ خوبشه!!!

زینب سه‌شنبه 23 شهریور 1395 ساعت 13:21

سلام . میشه توضیح بدید کجا نگهش میدارید ؟ظاهرا داخل خونه است ،نه ؟تهرانید ؟زیاد دیدم تو بازار گل ولی الان که متنو خوندم یهو مهرش به دلم افتاد ؟ کاش بشه تو خونه نگش داشت .

سلام زینب خانم
کرج روی بالکن گذاشتم. برای ایجاد یه سایه که موقع آفتاب سوزان تابستون (خونه به شدددددددت آفتابگیره!) نسوزه، پارچه بالا سرش کشیدم. برای زمستون هنوز نمی دونم باید چیکارش کنم. چون تازه عید نوروز خریدمش.

فکر میکنم توی خونه پشت پنجره هم میشه. شاید زمستون مجبور شم اینکار رو کنم. ولی کلا با گلدون توی خونه حس خوبی ندارم. می ترسم به خاطر گرمای زیاد منزل، حشره و جانور از توش در بیاد!!!

زینب چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 16:48

ممنون عزیزم از جوابت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد