بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

هیولای برتر

.

.

1- به من زنگ زدند که نظرسنجی انجام داده ایم و بچه ها شما رو به عنوان "نمونه" = "برتر" انتخاب کرده اند و در جشن فارغ التحصیلی مجموعه، قراره از شما تقدیر به عمل بیاد. ... وقتی صحبتمون تموم شد، به قدری جا خورده بودم که زنگ زدم به علی. جریان رو براش تعریف کردم، شاید باعث بشه باورم شه. پشت تلفن، کلی خندید و گفت: یعنی سارا! من موندم پس بقیه همکارات چه هیولاهایی هستند که خوبشون تو بودی!!! ... خلاصه از اون روز همه من رو "هیولای برتر" نام نهاده اند! (یه سکه هدیه گرفتم).

.

2- رفته بودیم نمایشگاه. صدای خانوم مجری در حالیکه با لحن کودکانه صحبت میکرد، توی بلندگو پیچید:
+ عزیزم شما اسمت چیه؟!
- ...... (سکوت) .... (بچهه حرف نمیزد).
+ مامانش؟!!! کجایید؟ اسم کوچولوتون چیه؟!
......
+ چی؟ پروشات؟ آها اسم این کوچولو، پروشاته!

.

منم سریع به همراهانم گفتم: الان میپرسه معنی اسمش چیه!!!!
- عزیزم معنی اسمت چیه؟
سارا رو به همراهانش: دیدید؟!!!
- چی؟ مامانش معنیش رو بگید. .... آهااااا پس پروشات، اسم همسر داریوش دوم بوده و یعنی بسیار شاد.

نظرات 4 + ارسال نظر
نیره چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت 18:41

مبارک باشه.

ممنونم.

خانومه خونه پنج‌شنبه 6 خرداد 1395 ساعت 20:19 http://ladyhome1.persianblog.ir/

خداییش اسم باید با منی باشه خوووو.کادو هم مبارکتون باشه

مرسی. البته قابل شما رو نداره.

هم با معنی
هم یادآوریش راحت باشه
هم تلفظ سهل و راحت داشته باشه.

من اسم بچه های چند تا از همکارهام رو هربار حرف بچه هاشون میشه، یادم نمیاد و دوباره می پرسم.

من جمعه 7 خرداد 1395 ساعت 01:18

سلام
تبریک میگم
البته پروشات همون پریزاده

سلام ممنونم.

من از روی لغت نامه فکر کنم معنیش رو اینجا نوشتم. یادم نیس توی نمایشگاه، مادر کودک، چه معنیی برای اسم دخترش گفت. چون در حال بحث با سایر دوستان بودیم سر تلفظ و دیکته پروشات.

خانومه خونه دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت 00:39 http://ladyhome1.persianblog.ir/

وای ببخشید...کامنت قبلیم غلط املایی داره که خدا پدرتون رو درکمال سلامت وخوشی براتون سالیا سال نگه داره.دیگه طبیعیه بچه هابزرگ میشن مادرپدرها مسن تر.بگو اون جوونها از قلبت که خبرنداشتن

من غلط نوشتاریت رو می ذارم به حساب نوشتن سریع با گوشی. نگرانش نباش.

دیگه مسنها هم سن و سال دار تر که میشن، بچه تر میشن والله. نازشون خیلی زیاده.

مرسی از دعای خوبت. امیدوارم کانون گرم خانواده ات، محکمتر از قبل باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد