بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

برق گرفتگیِ حامد آهنگی! - قسمت آخر

اتفاقهایی که از اینجا به بعدش افتاد، بیشتر از هر چیزی حال من رو خراب کرد و از دست هموطنانم!!! ناراحت  شدم. کسی حرف ناسزا به این گروه نزد! شاید فقط دو سه نفر صداشون رفت بالا. که اونم حق داشتند. ولی با این وجود مطمئنم همون چند نفر هم علاقه ای به بالا بردن صداشون نداشتند. بلکه حرفهای اعصاب خردکن آقای ماهان و برخی از تماشاچیانی که نشسته بودند و تمایلی به ترک سالن نداشتند، باعث شد اون دو سه نفر، پاسخشون رو بدهند. آقای ماهان که میکروفن! داشت و مداااام میگفت بابا جان ما چه تقصیری داریم؟ مجبورمون کردند! .... خب اون دو سه نفر هم برای اینکه به آقای ماهان بگن اقلا نمک نپاش و سکوت کن، بهش گفتند همون ساعت 8 جلوی سالن می گفتید حامد رو برق گرفته و امشب نیست! چرا وقت ما رو با این برنامه هاتون گرفته اید. این با کلاه برداری فرقی نداره.

.

یا مثلا مردمی که نشسته بودند، مسخره شون می کردند که حرص نخور و برو بیرون سالن داد بزن. خب اون فرد عصبانی، بدتر خشمگین میشه. فکر کن با این درآمدها، یه پدر بخواد خانواده 5 نفریش رو ببره اینجا. میشه 175000 تومن. بعدش باید یه شام فرضا سبک و هزینه پارکینگ اونجا رو هم بده. دیگه کمِ کمش 250000 تومن همون شب باید بده. کلی برنامه و هزینه میکنه که خانواده اش رو شاد کنه. اینم نتیجه اش. بدتر از همه، توجیه هم میخوان بکنند ایشون رو.
.

در سکوت!!! عده زیادی برخاستند و سالن رو ترک کردند. ما هم داشتیم وسایل و کیفهامون رو جمع می کردیم که بریم که باز این آقای ماهان که نمی تونست قبول کنه اشتباه کرده اند، (معذرت خواهیشون پیشکش!!!) باز میکروفن رو گرفت به دست و گفت ما ایرانیها یه اخلاق بدمون اینه که جو گیر میشیم. تا یه عده یه کاری می کنند ما هم میریم دنبالشون. منظورشم به افرادی مثل ما بود که پشت سر هم در سکوت!!! نسبت به حرفهای کنایه آمیزشون، در حال ترک محل بودیم. اون خانواده که دو ردیف نشسته بودند هم بلند شدند. بیرون سالن، حامد آهنگی در حال آروم کردن اون آقای اولی بود که اعتراض رو آغاز کرد. یه عده ای اونجا از شب قبل اومده بودند. بهشون گفته شده بوده حامد که حالش بد شده، شما برید و پنجشنبه بیایید و برنامه اش رو ببینید و حالا باورشون نمیشد که سر کارشون گذاشته اند و دو بار اینهمه راه و هزینه رو داده اند برای هیچی.

.

یه خانومه می گفت شاید یه ساعت توی صف پارکینگ بودیم تا نوبتمون شد. یکی میگفت اگه می دونستم، نمی اومدم. ولی همه در آرامش بودند و داد و هوار و فحش و ناسزایی نبود. همه هم ابراز امیدواری کردند حال حامد آهنگی خوب شه. ولی به شدت از این بی احترامی که دیده بودند، رنجیده خاطر شدند. خلاصه ما رفتیم مدیریت. مسئول اونجا ترسیده بود حساااابی. می گفت من آخه چطوری پولها رو بهتون برگردونم. نمیشه از اینجا. بیایید یکی یک دونه بهتون بلیط سینما بدهم. همه هم گفتند به همون راحتی که پول گرفتید، حالا پس بدهید. به هر کسی یه برگه دادند که شنبه 28 فروردین، پولتون توی حسابتونه. تا الان که پولی واریز نشد برای ما. به نت برگ زنگ زدیم و گفتند چشم چشم. پول به حساب کاربریتون واریز میشه بعدا. بعدش باهاش هر چی خواستید از نت برگ بخرید. علی هم گفته خریدی نداریم. اونم گفته چشم چشم! ولی فردا یکشنبه براتون میریزیم. ...  ببینیم و تعریف کنیم.

.

اصلا پولش مهم نیس. وقتی اون شب اومدیم خونه ساعت دو نیمه شب، خواب نمیومد به چشم که. توی صفحه اینستا حامد آهنگی فقط تعریف و تمجید طرفدارانش بود. یه نظر مخالف هم ندیدم. حتی چند نفر طرفدارش، ابراز تاسف کرده بودند از اعتراض افرادی که سالن رو ترک کرده بودند و قلب حامد رو رنجونده بودند!!!!! و شب به یادموندنی همه!!! رو خراب کرده بودند.

.
* امیدوارم حال حامد آهنگی زودتر بهتر بشه. و امیدوارم همه شون، درس بزرگی از اون شب گرفته باشند. دروغ خیلی چیز بدی ه.

.

** خیلی مهمه که در جایگاه یک "انسان"، به انسانهای دیگر، "احترام" بذاریم. به شعورشون احترام بذاریم. من میرم هزینه هتل 5 ستاره رو میدم، اما به من اتاق یه هتل 2 ستاره رو میدهند. آیا با این تفکر که: اتاق، اتاقه دیگه. اونجا هم میشه خوابید، اینجا هم میشه خوابید، میتونید مخاطبتون رو قانع کنید؟ ... آیا من باید سکوت کنم؟ چون طرفدارشون هستم، باید سکوت کنم؟!

.

مشکل ما ایرانی ها اینه که به همدیگه احترام نمی گذاریم. فکر می کنیم مردم "نمی فهمند". توهین کردن، فقط به "فحش و ناسزا" نیس. کلاه برداری فقط به بالا کشیدن پول مردم نیس. خیلی مهمه که در جایگاه یک "انسان"، به انسانهای دیگر، "احترام" بذاریم. البته تا زمانی که کسی به خودش احترام نذاره، نباید انتظار داشته باشه مورد احترام قرار بگیره.

.
این سه تا پست، وقت بسیاری از من گرفت. اما نوشتمش. چون در صفحات مجازی نمیشه این حرفها رو به گوش سایر هموطنان یا حتی به گوش خود این گروه و مجتمع کوروش رسوند. حتی در نت برگ هم فقط تعریف و تمجید کاربران رو می بینید. کسی نیومده بگه چهارشنبه برق گرفتگی بوده. کسی نیومده بگه پنجشنبه همه رو به سخره گرفته بودند. و همچنان فروش بلیط ادامه داره. پول گرفتن ادامه داره و بازگشت پول به بعدتر موکول شده!

نظرات 2 + ارسال نظر
نیره شنبه 28 فروردین 1395 ساعت 20:19

من اگه جای شما بودم همونجا فی المجلس از آدم های معترض شماره و امضا می گرفتم و صبح فردا میرفتم شورای حل اختلاف و شکایت می کردم. هیچ جوره نمیتونم چنین توهین و کلاه برداری احمقانه ای رو تحمل کنم.

جالبه بدونی شاید کلا 20-30 تا آقا رو دیدم که برای اعتراض آمدند نزد مدیریت و برای دریافت هزینه خودشون و احیانا خانومشون یا خانواده شون.
می خوام بگم خیلی ها راضی بودند از این کلاه برداری!!!
قراره چهارشنبه پولمون رو برگشت بدهند!!!

گلابتون بانو یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 16:22 http://golabatoonbanoo.blogsky.com

تو این جور موارد چیزی که آزار دهنده تر از رفت وقت و پوله، اینه که حس می کنی بهت بی احترامی و توهین شده.
کاملا قبول دارم که این مدل رفتار از طرف رییس مجتمع یه جور کلاهبرداری محسوب میشه!

ممنون از توضیحات کاملت! من تا حالا اسم حامد آهنگی رو هم نشنیده بودم!

دقیقا اون احترامه مهم بود!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد