بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

سبز

چند سال پیش توی اینترنت دیدم لامپ رو تبدیل به گلدون کرده اند. منم تلاش کردم ولی چیز جالبی نشد و انداختم دور. بعدش عطر مورد علاقه ام تموم شد و منم که به شدت شیشه اش رو دوست داشتم، تبدیل به گلدون کردم. نتیجه اش بسیار عالی بود و مورد استقبال همه قرار گرفت تا حدی که الان همش شیشه عطر خالی برام می فرستند که: لطفا برامون گلدون کن. حالا کاری هم نداره هااااااا. سرش رو بر می داری. آب داخلش می ریزی. یک یا چند تا برگ میذاری توش. نهایتا در مکانهای مختلف منزل و همینطور روی میز محل کار میذاری. هر سه چهار روز یه بار، آبش رو عوض میکنی. و بعد از زمان کوتاهی، چند تا برگ جدید به برگهای قبلی اضافه میشه و اون وقته که حس باغبونها رو درک می کنی!

.

آها یه چیزی! یه بار یکی از این شیشه عطر کوچولوها رو گلدون کردم و گذاشتم کنار تلویزیون. یکی هم گذاشتم کنار تلفن و مودم. بعد از چند روز دیدم برگهاشون یه خطهایی روش افتاده. انگار کسی اومده با چاقو، روشون خط خط انداخته. فهمیدم امواج بد، به جونشون افتاده اند. معلوم نیس روی ما انسانها چه تاثیرات بدی دارند. خلاصه اون قسمتها نگذارید.

.
دارم برگها رو جا به جا و شیشه های جدید استفاده می کنم ولی هنوز کامل نشده اند. اما شاید چون وقت نشه عکس گلدونهای نهایی رو بذارم اینجا، فعلا به همین قدیمی ها بسنده میکنم. چند تا از گلدونهای من:

.

.

.

مال روی میز کار:

.

.

یه گلدون کوچولویی داشتم که اول این شکلی بود:

.

.

بعدش دچار ازدیاد برگ شد. چون باغبون مهربونی! داشت. این اواخر دیگه گیسوانش رو روی میز می کشوند. این شکلی شد:

.

.

دیگه من نگرانش شدم و جاش رو عوض کردم:

.

.

گلدونهای توی سرویس بهداشتی رو هم خیلی دوست دارم. قبلا این شکلی بود:

.

.

الان برای عید، عوضش کردم، اینطوری شد:

.

.

بالای کابینتهای آشپزخونه (از دور و از توی پذیرایی، خیلی قشنگ و سر سبز دیده میشن. شیشه موهیتو یا نوشیدنی های دیگه بوده اند)  :

.

.

.

* توی خونه حتما گل و گلدون و گیاهان آپارتمانی نگهداری کنید. خیلی برای سلامتی جسم و روح مفیدند. توی روزنامه نوشته بود کلی از امواج منفی لوازم منزل رو می گیرند. حالا بعدا عکس گلدونهای گل میذارم. البته اگه از خواب زمستونی بیدار شن و آبروداری کنند اینجا از باغبونشون.

.

** اگه از تجربه من خواستید استفاده کنید، بهتره تعداد برگهایی که میذارید فرد باشه. مثلا 3، 5. بعدا زیاد میشن و می تونید اضافه ها رو به گلدونهای جدید منتقل کنید و همینطور تعداد گلدونهاتون رو زیاد کنید. حتما روی میز کار بذارید. بچه های خوبی هستند. انرژی مثبت می دهند.

.
*** راستیییییی میمونم تموم شد. طراحش اسمش رو گذاشته: Kiko

فوق العاده ملوس و مظلوووووومه!

.

نظرات 4 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 17:17 http://Www.sayeeesokot.blogfa.com

به حباب نگران لب یک رود قسم

و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت

غصه هم میگذرد

آنچنانی که فقط خاطره ای خواهدماند..

لحظه ها عریانند. به تن لحظه خود،جامه اندوه مـپوشان هرگز...!!

زندگی ذره کاهیست، که کوهش کردیم

زندگی نام نکویی ست، که خارش کردیم

زندگی نیست بجز نم نم باران بهار

زندگی نیست بجزدیدن یار

زندگی نیست بجزعشق

بجزحرف محبت به کسی

ورنه هرخاروخسی، زندگی کرده بسی

زندگی تجربه تلخ فراوان دارد

دوسه تاکوچه وپس کوچه واندازه یک عمر بیابان دارد.

ما چه کردیم و چه خواهیم کرد در این فرصت کم



سلام
خیلی زیبا بود
سال نوتون پیشاپیش مبارک

سلام
ممنون
سال نو مبارک


زندگی به من آموخت درد و شادی، هیچ کدوم ماندگار نیستند. معرفت انسانها و جاودانگی خداست که ماندگار ه.

نیره جمعه 28 اسفند 1394 ساعت 10:11

اول که دیدم شیشه عطر رو گلدون کردی این سوال برام پیش اومد که چطوری وقتی ریشه ش زیاد میشه جا به جاش می کنی
و اینکه شمشادی که گذاشتی توی گلدون مگه ریشه میده؟

همیشه توی شیشه عطر می مونند!!!
فقط برگهای جدید در میایند و میتونی جداشون کنی و برگ جدید جدا شده رو توی یه ظرف یا شیشه دیگه بذاری. اون برگ جدید جدا شده، دیگه از ساقه کنده شده و ریشه ای نداره. بقیه گلدان هم که ریشه دار شده اند، همونطور می مونند و مشکلی هم براشون پیش نمیاد. اون ریشه ها خییییییلی شیشه عطر رو زیبا می کنند.
اون مورد رو هم که شیشه عطر رو عوض کردم، دلیلش این بود که از اول، یک! شاخه ی پر از برگ رو توی شیشه گذاشته بودم، و اون شاخه از سرشاخه هاش، هی زیاد میشد و طولش افزایش یافت و روی میز کشیده میشد. سر شیشه عطر هم کمی گشاد بود و راحت اون شاخه اولیه رو در آوردم. معمولا راحت در میایید. نگران اون قسمتش نباش.

شمشاد، ریشه نکرد برای گلدون من. فقط مدام آبش رو عوض میکنم و از زیباییش لذت می برم.

نیره یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 10:55

ممنون از توضیحاتت

گلابتون بانو چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 01:11 http://golabatoonbanoo.blogsky.com

سلام
سال نو‌ مبارک
چه پست سبز و باحالی!

سلام
سال نو شما هم مبارک

خواهش میکنم. عیدی من به شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد