بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

آنچه گذشت ...

بعد از چند سال مقاومت در برابر خرید گوشی اندروید، یه گوشی خوب خریدم. ولی باهاش ارتباط برقرار نمی کنم. به شدت هم برای زندگی و وقت گرانبهای انسانها، مضر یافتمش. تقریبا درِ لپ تاپ رو تخته کرده بودم تا خودم رو مجبور کنم از گوشی بیشتر استفاده کنم. اما نشد دیگه. .... صفحه بزرگی داره ولی نمی دونم چرا نتونستم جایگزین صفحه بزرگ و دلباز لپ تاپم کنم. برای وبلاگ خوانی نمی تونم ازش استفاده کنم. در واقع مشکل اینه که "لذتبخش" نیست. هیچی دیگه. آخرش دیدم باید بیام سر لپ تاپم و مثل عهد قدیم! اینجوری وبلاگ بخونم و بنویسم.

.

بگذریم .... توی این مدت، دو تا کار جدید رو شروع کردم:

.

1- مامان و عروس گل شماره 2 هر روز برای ورزش، میرن پارک بانوان. بابا میرسونشون. و خودش هم میره پارک بغل دستیش. یک ساعت و نیم ورزش می کنند، می دوند، پیاده روی می کنند و از وسایل ورزشی نصب شده استفاده می نمایند. منم دو روز در هفته بهشون ملحق میشم! .... از مزایاش چی بگم؟ آدم فقط باید خودش تجربه کنه تا بفهمه. احساس خوش تیپی، ثابت موندن وزن و سلامتی روح، برخی از مزایاش ه.

.

2- مامان و عروس گل شماره 2 لباسهای بافتنی بچگانه از روی مجله alize می بافند. مدام می بافند و مدام هدیه می دهند به بچه های تازه متولد شده فامیل.

.


جعبه یکی از این هدایا رو که من درست کرده ام، براتون میذارم. ایده خوبیه:

.


از بافتن "لباس" خوشم نمیاد. حقیقتش! دوست دارم بافتنی، سخت و پر دردسر نباشه. مطلبی خوندم در مورد فواید بافتن، روی مغز. خلاصه اش این بود:

.

- فعالیت هر دو نیمکره مغز: بافتنی یک کار ساده و پیش پا افتاده نیست. همزمانی حرکت میل و نخ در هر دو دست تا حد زیادی هماهنگی مغز را بهبود میده.

.

- کاهش استرس: زمان بافتن، افراد با هم گفتگو می کنند و روی کار خود مترکز می شوند. این کار مشکلات و نگرانی ها را تا حدی کاهش می دهد. به تقویت افکار کمک می کند. زیرا افزایش مقدار آندروفین در کسب آرامش و کسب احساس شادابی مؤثر است.

.

- افزایش هماهنگی دستی: بافتنی دست ها را به فعالیت وا می دارد و مانع از این می شود که خیلی خشک و سفت گردد. یک ساعت بافتن در روز، درد ناشی از بیماری هایی نظیر آرتریت را کمی کاهش می یابد.

.

- تقویت اعتماد به نفس: بافتنی تنها گذراندن زمان نیست. زیرا فرد را وادار می کند که روی یک طرح و هدف تمرکز داشته باشد. ساخت یک لباس، شال، کیف و... قطعا شایسته پاداش است. به علاوه لذتی بی مانند را برای فرد به همراه خواهد داشت که با صرف زمان و مهارت توانسته هدیه ای زیبا به عزیزانش ببخشد. این هدیه حتی از وسایل آماده نیز ارزشمندتر خواهد بود زیرا زمان، خلاقیت، احساس و هنر را در بردارد.

---------------------------------------
از اون طرف، مدتی بود مدلهای زیبایی می دیدم از بافتنی و قلاب بافی. شبیه اینها:

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

من تشویقشون کردم قلاب بافی رو هم شروع کنند. الان دارم شبیه این عکس آخریه (سبد کوچیک البته) با قلاب می بافم برای عروس خانوم. واسه روی میز آرایشش تا کرمهاش رو بذاره توش. عروس خانوم هم به شدت داره آموزش گلهای مختلف رو یاد میگیره برای تزئین سبد من.من و عروس امیدوار هستیم با کمک هم بتونیم چند تا شال و پاپوش و عروسکهایی مثل این ببافیم:

.


حالا به درجات بالاتر که نایل شدیم، عکس تجاربمون رو میذارم شاید کسی مشتاق شه و توی این شبهای طولانی و سرد نیمه دوم سال، زیر پتو بشینه و گوشش به رادیو باشه و چشمش به قلاب بافیش. یه لیوان چای دارچین هم بغل دستش.

* اینهمه عکس گذاشتم شاید یک نفر از اینجا رد شه و علاقه مند به این هنر بشه و مثل من این لذت آرامش بخش رو تجربه کنه.

نظرات 6 + ارسال نظر
خانومه خونه چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 16:40 http://ladyhome1.persianblog.ir/

اینقدرا هم که می گی کار باگوشی بد نیست .اگه یه پسر شیطون داشته باشی تازه متوجه می شی عجب موهبتی هم هست.چون می تونی یواشکی وبه راحتی خیلی از کارهای اینترنتیت رو انجام بدی.از خوندن ونوشتن وبلاگ تا سرچ و...اینستا وتلگرام .همه کار

اولش فکر کردم میخوای بگی با یه پسر شیطون، زودتر از گوشیت سر در میاری!


آره واسه مادرها موهبتیه.

خانومه خونه چهارشنبه 6 آبان 1394 ساعت 16:43 http://ladyhome1.persianblog.ir/

من عاشق بافتنی بافتنمه .خیلی هم دستم یه زمانی تند بود وخیلی چیزای خوبی هم می بافتم .الان اصلا

دختربنفش شنبه 9 آبان 1394 ساعت 11:05 http://marlad.blogfa.com/

وای خوش بحالتون که میرید ورزش.کاش منم میخاستم و میشد نیمساعت از خواب لذتبخش صبحم بزنم و تو این هوای خوش پاییزی برم پیاده روی

والله منم اولش خودم رو بد و بیراه میگم و بیدار میشم.
ولی بعدش کلی پشیمون میشم.
به محض قطع کردن ورزش، یکی دو کیلو سریع وزنم بالا میره.
اما هر روز ورزش، سریع میارش پایین.
در واقع مجبورم! که بروم.

نیره چهارشنبه 13 آبان 1394 ساعت 14:06

اینجا رو ببین
http://joywithless.com/2015/06/06/%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2/

متن بسیار خوبی بود و همین قدر بگم که من و عروس خانوم بدجوری داریم میریم در جو فروش محصولات بافتنی و قلاب بافی مون.
و جرقه اش وقتی زده شد که کارهامون رو در اینستاگرام با قیمتهای نجومی دیدیم.

حتی اگه وارد اینکار نشیم یا شکست بخوریم، من به ساخت وسایل دست سازم ادامه خواهم داد و اعتقاد دارم ارزش کار دست، بسیار بالاست. معمولا برای هدیه دادن هم اگر به کسی کار دست بدهم، برای این بوده که اون شخص ارزش والایی برایم داشته. وگرنه راحت میشه یه پولی داد و هدیه ای خرید.

نیره شنبه 16 آبان 1394 ساعت 14:28

اتفاقا ایده فروش هم خیلی خوبه
سایت دستادست و سایت پروانه همین کارو میکنند
هنرمند رو مستقیم با خریدار آشنا می کنندتو وبلاگ من لینک هاشون هست

مرسی از راهنماییت.
چک میکنم.

مبینا شنبه 23 آبان 1394 ساعت 20:31

سلام منم عاشق بافتنم و با بافتن البته از نوع قلاب بافی به ارامش میرسم انگار ناراحتیام رو لابلای کاموا می بافم و از خودم دور میکنم خیلی حس خوبی داره کارایی که گذاشتین خیلی ناز و فانتزیه میشه سایتش روبگین مرسی

سلام
من این عکسها رو توی آرشیوم داشتم.
از یک سایت نیستند. مدتها بود جمع می کردم.
کلا توصیه میکنم از سرچ انگلیسی کلمات مربوط به این عکسها استفاده کنید. مثلا
crochet
crochet pattern
basket * crochet
rug * crochet
یا هر حیوونی که دوست دارید قلاب بافی کنید.
من توصیه می کنم جغد رو حتما سرچ کنید. چیزهای گوگولی کوچولوی راحتی گیرتون میاد.
سایتهای خارجی خیلی بهتر از ایرانی ها هستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد