بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

بیا دنیا بسازیم

فکرِ معقول بفرما! گل ِ بی خار کجاست؟ (حافظ)

آب

یک زیرگذری هست که ما مجبوریم اغلب روزها ازش پیاده عبور کنیم. یه راه باریک کنارش درست کرده اند که عابرین پیاده رد بشن. دو تا آدم نمیشه از کنار هم رد شن. اینقدر باریکه. یکبار که بارون شدیدی اومده بود، از سر کار برمیگشتم و از دور دیدم که زیر زیرگذر، بقدری آب جمع شده که حتی ماشینها با سرعت کم هم که رد میشن، آب می پاشه اینور اونور. یکسری از ماشینها که با چنان سرعتی رد میشدند که آب تا سقف اونجا می پرید هوا! یعنی حتما شیشه هاشون باید بسته می بود که خودشون و سایر آدمهای سوار بر ماشینهای دیگر رو خیس نکنند! اتوبوسها، چون از زیر زیر گذر تا بالاش، شیب زیادی وجود داره، مجبورند گازش رو بگیرند تا بتونند این شیب رو بیان بالا. عملا آب پاشی!!!

فعلا که فصل سیل تموم شده، فقط هفته پیش، خدا خشمگین شد بر البرز. ... البته زود همه جا تر و تمیز شد. فقط اون حوضچه آبی که ته زیر گذر، باقی می موند، کمی طول کشید که خشک بشه. علی داشته از این مسیرهایی که برای عابرین پیاده در زیر زیرگذر ایجاد شده، عبور میکرده که یه ماشین میاد و طوری از کنارش رد میشه که آب جمع شده، روی کل سر و هیکلش می پاشه. اینقدر کثیف و خیس میشه که برمیگرده خونه و دوش میگیره و تعویض لباس انجام میده.

* اون لبخندش بعد حمام و آرامشش من رو کلافه میکرد. اعتقاد داره حتما دلیل و خیری دراین مساله بوده که دیرتر بره سر کار. و باید به جنبه های مثبت! این رخداد نگاه کنه. و اتفاق بوده، حالا تموم شده. ... ولی من جلز و ولز میکردم.

** میگن از آدمهای منفی نگر دوری کنید، و با مثبت نگرها مراوده داشته باشید. هر روز میبینم که یه آدم مثبت نگر، فضای فکری و روانی اطرافش رو به شدت دلپذیر میکنه. و این کار باعث آرامش خودش و اطرافیانش میشه. .... باید از من دوری گزید با این حساب!

*** پست "غرب ایران"، خط آخر، نکته عکس در این بود که کلمه management را نوشته بود: mamagement . و سه بار هم تکرار کرده بود.

نظرات 3 + ارسال نظر
نیره سه‌شنبه 6 مرداد 1394 ساعت 12:14

واقعا گاهی مکیشه مثبت اندیش بود.

یاد گرفتن تفکر مثبت، آسون نیست. یه کم همت و آموزش مناسب می خواد.

خانومه خونه چهارشنبه 7 مرداد 1394 ساعت 13:03 http://ladyhome1.persianblog.ir

نه همسرت خونسرده نه تو جوشی...گاهی یه اتفاقی میفته که کاری از دست ادم ساخته نیست جز خونسردی

من که دنبال تلفن به مسئولین هستم تا بیایند و فکری کنند برای رفت و آمد ما!
ولی بقیه میگن تلاشت رو بکن ولی این اتفاقها هر جایی ممکنه رخ بده.
واقعا اینطور وقتها کاری از دست کسی ساخته نیست.

پنجره چوبی سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 11:26 http://amir365.blogfa.com

بنظرم کنترل خشم همیشه هم خوب نیست
آنهایی که تخلیه می کنند معمولا سلامت ترند

تخلیه داریم تا تخلیه!

بستگی داره سرِ کی و کجا و چی و ... تخلیه اش کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد